Elvento

ELVENTO

Tööstus

Omadused

Show value(s)

Rakendusvaldkond

Show value(s)

Bränd

Tehnoloogiad

Show value(s)

Näitan kõiki 3 tulemust

Mis on õli ja kus kuidas seda kasutada?

Õli on mittepolaarne orgaaniline materjal. See on toatemperatuuril viskoosne vedelik ja ei segune veega, sõna otseses mõttes hüdrofoobne ja seguneb teiste õlidega (lipofiilne). Suure süsiniku- ja vesinikusisalduse tõttu on õlid tuleohtlikud ja pindaktiivsed. Toatemperatuuril on enamik õlisid küllastumata lipiide, mis on vedelad.

Kõige laiemas tähenduses viitab õli keemiliste ühendite rühmale, mis ei ole struktuuriliselt, füüsikaliselt ja funktsionaalselt seotud. Õlid võivad pärineda loomadelt, taimedelt või naftakeemiast ning need võivad olla lenduvad või mittelenduvad. Neid kasutatakse värvide, plasti, muude materjalide ning toiduainete, kütuse ja meditsiinilisel otstarbel.

Kuidas õli kasutatakse?

Naftat kui õli toormaterjali kasutatakse paljudes rakendustes, sealhulgas transpordis. Järgmised on mõned õli kasutusvaldkonnad enne või pärast rafineerimist.

  • Transpordikütused
  • Plastid
  • Lahustid
  • Väetised
  • Kütmine
  • Elektri tootmine

Mõni neist rakendustest vajab enne toornafta kasutamist veelgi täpsustamist, kuid need kõik sõltuvad kuidagi naftas kvaliteedist. 

Suure energiatiheduse tõttu on see kasulik kütusena. Päike on nafta energiaallikas, kuna toornafta tekib aja jooksul surnud orgaanilise aine sees oleva energia abil. Nafta läbib hapnikus põletamisel süsivesinike põlemisreaktsiooni, mis tekitab süsinikdioksiidi ja veeauru.

Kuidas õli toimib, näiteks auto mootoris?

Õli määrib mootori komponente, et tagada nende liikumine, minimeerides sellega hõõrdumist ja osade kulumist. Selle tulemusel paraneb mootori efektiivsus ja eluiga. Mootoriõli paljude funktsioonide seas võib olla kõige raskem olla selle asukoht soojuskandjana. Soojus kandub õlitatud mootori osadest nagu kolvid, ventiilivarred, rõngad, silindriaugud ja laagrid mootoriõli kaudu.

Kui õli ringleb mootorit, neelab ja kannab see rohkem soojust. Kui õli naaseb mootorikambrisse, jahutatakse see välise õhu kaudu, mis läheb üle karteripinna, enne kui see uuesti oma seadmetesse tagasi ringleb, et oma funktsioone täita. Kõik see toimub samaaegselt, kuna õli määrimise padi pehmendab mootori vibratsiooni mõju.

Eelised:

  • Kontrollib happeid ja korrosiooni. Masinad koguvad happeid. Selle tagajärjeks võivad olla olulised kahjustused korrosiooni näol ja võimsuse vähenemine või isegi mootori rike. Määrdeainetes olevad detergendid aitavad hapet neutraliseerida. See hoiab sel viisil ära rooste, eriti laagritel. Pehmete metallide kaitsmiseks kasutatakse korrosiooniinhibiitoreid teatud kõrgjõudlusega määrdeainetes.
  • Vähendab oksüdatsiooni
  • Muudab töötava mootori sisemus äärmiselt kuumaks, kiirendades oksüdeerumist. (Oksüdeerumine toimub siis, kui aine reageerib hapnikuga ja kahjustub; tuntuim näide on rooste roostetamine.) Mootori osade oksüdeerimine, nagu arvata võib, pole positiivne. See võib põhjustada sette moodustumist ja viskoossuse suurenemist. Õnneks on meil antioksüdandid lisanditena, mis seda tööd teevad.
  • Puhastab mootorit. Tahm ja saasteained tekivad põlemisel, see protsess toimub mootoris. Ilma määrdeaineteta moodustuvad õliploki kanalisse suured sademed, mis vähendavad mootori efektiivsust.
  • Haldab viskoossust. Määrdeaine viskoossus on selle “paksus”. Oluline on hoida seda järjepidevana; kui määrdeaine viskoossus muutub, lakkavad pumbad korralikult töötamast. Niinimetatud viskoossusindeksi parandajate kasutamine aitab säilitada püsivat viskoossust. See lisaaine hoiab temperatuuri tõustes viskoossust ja õli viskoossus tavaliselt pakseneb või hõreneb.

Õlide puudused:

  • Nafta on energiaallikas, mida ei saa täita. Selle tagajärjel on meil toornafta tulevikus tõenäoliselt otsa saanud. Nafta põletamisel tekib gaas süsinikdioksiid, mis aitab kaasa kliimamuutustele.
    Võrreldes teiste fossiilkütustega, nagu kivisüsi või gaas, on toornaftast elektri tootmine kulukam.

Variatsioonid

Mootoriõlidel on kolm erinevat vormi, sealhulgas:

  • Mineraal: see on mootoriõli kõige põhilisem vorm. Seda peetakse tänapäevaste mootoriõlide eelkäijaks. Poolsünteetiline: poolsünteetiline õli ühendab mineraalõli kulutõhususe sünteetilise õli efektiivsusega. Mineraalõlidega võrreldes pakub seda tüüpi mootoriõli ohutust kuni kolm korda.
  • Täissünteetiline: see on kõige arenenum mootoriõli tehnoloogia. See tagab ülima ohutuse ja aitab parandada kütusesäästlikkust.

Eemaldamine

Tärpentini ja ammoniaagi segu olla tõhus riietelt õlide puhastamiseks. Katke määrdunud riided seguga ja peske plekk välja rätikuga. Peske riideid seebivees. Pidage meeles, et tärpentinil on omapärane ja püsiv lõhn, nii et olge valmis teksaseid mitu korda pesema.

Õlisid saadaval erinevates vormides ja neid saab kasutada erineval viisil. Õlidel on ka oma hea ja halb külg. Kui teil on vaja õli kas luku määrimiseks võite kasutada näiteks Lock Spreid lukuõli, kui näete vaeva poldi lahti monteerimisel proovige toodet ZW Kruipolie. Külmaga kiilub autouks kinni – kasuta ukse tihenditel silikoonõli. Mõne muu universaalsema töö jaoks sobib ka ZW Multioil. Nõu või hulgikogus pakkumise osas võtke meiega e-maili või telefoni teel ühendust ja aitame meelsasti.

Konsultatsioon

Räägi meile oma projektist, et saaksime sulle keemiatoodete sobivuse kohta nõu anda

Saadame teile pakkumise lähima 24-48h jooksul.